ספק רשמי של
כוחות הביטחון
משלוח חינם

מעל 150 ש"ח

שאטלים והסעות לעיר הבהדים – כל מה שצריך לדעת

שאטלים

נכון להיום אלפי חיילים נדרשים להגיע אל קריית ההדרכה שבנגב, חלקם עושים זאת באוטובוסים וחלקם באמצעות הסעות לעיר הבה”דים. למרות הזהרות חוזרות ונשנות לא מעט חיילים עדיין מנסים לתפוס טרמפים, דבר שאסור בתכלית על פי הוראת מטכ”ל. כך שאתם חייבים להוריד את האפשרות הזאת מסדרי העדיפויות, לא רק שאתם מסתכנים בעמידה למשפט צבאי על העבירה – אתם גם עלולים לסכן את חייכם שזה הדבר הקריטי והמשמעותי ביותר. לכן, הדרך להגיע היא באמצעות שאטלים לעיר הבה”דים.

אם בעבר חיילים היו חייבים לקחת טרמפים על מנת להגיע בבטחה אל הבסיס, כיום המודעות לתחבורה הציבורית נמצאת בשיאה והאופציות שעומדות לרשותכם על מנת להגיע אל הבסיס הינן רבות ומגוונות. טרמפים הם סכנה של ממש, לכן תוכלו לבדוק אילו אופציות אחרות קיימות עבורכם ולנצל כל אחת מהן – כל עוד היא איננה נוגדת את הפקודות כמובן.

מהי קריית ההדרכה (עיר הבה”דים)?

לפני מספר שנים עברה החלטה צבאית שבעקבותיה הועברו לא מעט מבסיסי צה”ל במרכז אל הנגב, כאשר על הפרק עמדו לא מעט שיקולים שעודדו את המהלך. על מנת לאפשר את קיומו של המהלך הוחלט להקים את קריית ההדרכה, מדובר על מתחם ענק שמכיל בתוכו את כל הבסיסיים אשר הועברו על הנגב. כיום בקריית ההדרכה ישנם אלפי חיילים שנכון להיום משרתים ב-8 בסיסיים שונים. בזכות הקמת קריית ההדרכה בנגב התאפשר ללא מעט מתושבי הנגב למצוא תעסוקה, וזה בהחלט צעד מבורך – אך לא לשם כך נועד המאמר.

על מנת שהחיילים יוכלו להגיע מבתיהם בדרום, במרכז או בצפון היישר אל קריית ההדרכה, המדינה בשיתוף פעולה עם הצבא יזמה לא מעט פתרונות תחבורה שונים, כמו אוטובוסים לקריית ההדרכה ושאטלים לקריית ההדרכה. על מנת שתוכלו להימנע מלקיחת טרמפים שכמו שכבר אמרנו הם מסוכנים מאוד, במאמר הבא תוכלו למצוא את כל האפשרויות שלכם להגיע אל קריית ההדרכה או מנגד להגיע מקריית ההדרכה אל כל מקום אחר בארץ.

עומדים בקרוב להגיע לקריית ההדרכה בתור חיילים? משרתים בקריית ההדרכה ותמיד מסתבכים עם התחבורה הציבורית? המדריך הבא הוא בדיוק מה שאתם צריכים על מנת שתסגרו לעצמכם את כל הנקודות החסרות.

סכנה – לוחית רישוי לבנה!

החשש מחטיפת חייל נמצא תמיד על הפרק, ישנם לא מעט גורמים שיעשו לא מעט מניפולציות על מנת לבצע חטיפה מהסוג הזה. מהסיבה הזאת בעיקר לחיילים אסור לעלות על טרמפים, והצבא עושה את כל מה שנדרש על מנת לאכוף את הנושא הזה. אך לא משנה כמה אזהרות וכמה איומים יעלו לאוויר, ישנם עדיין לא מעט חיילים אשר מעדיפים לעלות על טרמפים על מנת להגיע אל הבסיס. אם מסיבה כזאת או אחרת עליתם על טרמפ, עליכם לשים לב ללוחית הרישוי של הרכב שיכולה לתת לכם קצת מידע על הנהג שנמצא מאחורי ההגה. אסור בתכלית האיסור לעלות על מכונית עם לוחית רישוי לבנה! מדובר על לוחית רישוי פלסטינאית, וזהו אחד מהסימנים הראשונים שיכולים לסייע לכם.

אך למרות זאת, גם אם אתם עולים על רכב עם לוחית רישוי צהובה (לוחית רישוי ישראלית) אתם מסכנים את עצמכם! נכון להיום ישנם לא פחות מ-19 קווי אוטובוסים שיוצאים מערים שונות וייקחו אתכם ישירות אל קריית ההדרכה. מדובר על קווים מהירים שאינם מבצעים עצירות מרובות, כך שבתוך זמן קצר תוכלו למצוא את עצמכם בבסיס שלכם. ההסעות לקריית ההדרכה מתחילות לפעול משעה 6 וחצי בבוקר ועד לשעה 8:30. אם אתם רוצים לקבל מידע על הסעה ספציפית תוכלו לקבל את כל המידע הרלוונטי בקלות על ידי חיוג למספר: 9342*.

מהיכן יוצאות הסעות לקריית ההדרכה (עיר הבה”דים) ושאטלים לעיר הבה”דים – הפירוט המלא!

  1. מגיעים אל קריית ההדרכה מחצור? ישנם שתי קווים שתוכלו לעלות עליהם בשעות הבוקר. הקו הראשון יוצא בשעה 06:45 והקו השני יוצא ב-07:15. הקווים הללו יצאו מרציף מספר 1 בתחנה המרכזית.
  2. מגיעים אל קריית ההדרכה מכרמיאל? גם מכרמיאל יוצאים שתי קווים בשעות הבוקר המוקדמות. הקו הראשון יוצא בשעה 06:15 וקו השני יוצא בשעה 06:45. נקודת היציאה הינה ממרכז ביג מול BBB.
  3. מגיעים אל קריית ההדרכה מעפולה? יש לכם איך להגיע לקריית ההדרכה! מעפולה יוצאים לא מעט קווים אל קריית ההדרכה כאשר משעה 06:15 ועד לשעה 07:30 יוצא אוטובוס בכל רבע שעה. האוטובוסים יוצאים מהתחנה המרכזית בעיר.
  4. מגיעים אל קריית ההדרכה מכפר יונה? הקו הראשון מכפר יונה יוצא בשעה 07:00 בבוקר והקו השני יוצא מכפר יונה בשעה 07:30. את הקווים תוכלו לתפוס ממתחם יצחקי.
  5. צריכים להגיע לקריית ההדרכה מבי”ח תל השומר? תוכלו למצוא לא פחות מ-5 קווים שיוצאים בין השעות 07:00 עד ל-08:30. כך שכל מה שאתם צריכים לעשות זה לחכות ולהמתין לקו הבא שיגיע.
  6. מהעיר גדרה תוכלו למצוא גם אוטובוסים אל קריית ההדרכה. האוטובוסים יוצאים בשעה 07:30 וב-08:00 היישר אל עיר הבהדים. ההסעה עצמה יוצאת ממרכז גולן.
  7. גם באיצטדיון המושבה בפתח תקווה תוכלו למצוא אוטובוסים שיוצאים לעיר הבהדים. כאן מדובר על כמות גדולה של אוטובוסים כ-9 למען האמת. האוטובוסים יוצאים בין השעות 07:00 ועד ל-08:15.
  8. בחולון תוכלו לתפוס אוטובוס אל קריית ההדרכה ממסוף שרת. האוטובוסים יוצאים בכל רבע שעה בדיוק החל מהשעה 07:15 ועד לשעה 09:00 בבוקר כך שגם כאן מדובר על כמות גדולה של אוטובוסים.
  9. עוד מוקד שיספק לכם הסעות לקריית ההדרכה זה בתחנת רכבת הראשונים במזרח ראשון לציון. משעה 07:00 ועד לשעה 08:45 יוצא אוטובוס בכל רבע שעה בדיוק.
  10. גם בראשון לציון מערב תוכלו למצוא נקודת שמספקת הסעות ישירות אל עיר הבהדים. כאן הנקודה עצמה נמצא ברוב ילדי טהרן. תוכלו למצוא אוטובוס בכל רבע שעה החל מ-07:00 ועד לשעה 08:30.
  11. מתכננים להגיע אל קריית ההדרכה מהעיר רחובות? במסוף הלר תוכלו למצוא תחנה שמספקת הסעות לקריית ההדרכה. ההסעות יוצאות ממשעה 7 ורבע ועד לשעה 08:30.
  12. מהעיר אשקלון ישנו קו אחד בלבד שיוצא בבוקר אל קריית ההדרכה, לכן חשוב מאוד שלא תפספסו אותו. הקו יוצא בשעה 08:30 מהתחנה המרכזית בעיר לרוב מרציף 12.
  13. גם בעיר אשדוד עומד לרשותכם מבחר גדול של קווים היוצאים ישירות לקריית ההדרכה. התחנה עצמה נמצאת בסמוך לבית חב”ד שבקרבת התחנה המרכזית. האוטובוסים יוצאים החל מ-07:15 ועד לשעה 08:45.
  14. במסוף העירוני במודיעין גם תוכלו למצוא מבחר של קווים שייקחו אתכם ישירות לעיר הבהדים. משעה 07:00 לעד לשעה 08:15 יוצא בכל רבע שעה קו אוטובוס במיוחד עבורכם החיילים.
  15. גם מהעיר אילת בדומה לעיר אשקלון ישנו קו אחד בלבד שיוצא לקריית ההדרכה. הקו יוצא בשעה 08:00 מתחנת אגד שנמצאת במרכז העיר.
  16. גם ממברשת ציון תוכלו למצוא קווי אוטובוס שייקחו אתכם לעיר הבהדים במהירות. הקווים יוצאים בשעה 07:00 ו-08:00 משדרות הראל (צמוד לקניון הראל).
  17. בירושלים תוכלו למצוא מספר מוקדי יציאה לעיר הבהדים. מוקד היציאה הראשון ממוקם בחניון גבעת התחמושת שם ישנו קו שיוצא בכל חצי שעה החל מ-07:00 ועד ל-09:00. מוקד נוסף נמצא בדרום העיר, העלייה לקו מתבצעת מחניון איצטדיון טדי (מול שער 23) החל מ-06:45 ועד לשעה 09:00.
  18. בעיר בית שמש גם תוכלו למצוא קווים שייקחו אתכם ישירות לעיר הבהדים. הקווים יוצאים מהכניסה לתחנת הרכבת בעיר בשעות הבאות: 07:30, 08:00 ו-08:30 בסך הכול שלושה קווים בכל בוקר.
  19. האפשרות האחרונה שלכם היא לתפוס אוטובוס מהעיר באר שבע שגם בה בדומה לירושלים תוכלו למצוא מספר מוקדים. האופציה הראשונה שלכם היא לעלות בחניון הרכבת-ב”ש צפון אוניברסיטה החל מהשעה 08:00 ועד לשעה 11:00 – לרוב האוטובוסים יוצאים במקביל להגעת הרכבות. אופציה נוספת הינה מהתחנה המרכזית בבאר שבע משעה 07:00 ועד לשעה 13:00 כאשר כל פעם שהאוטובוס מתמלא הוא יוצא לדרך.

אוטובוסים לעיר הבה”דים – הרשימה המלאה

  1. מהעיר תל אביב תוכלו לעלות על רכבת לבאר שבע מרכז. מיד לאחר מכן לעלות על קו 170 האוטובוס יקח אתכם ישירות אל עיר הבהדים.
  2. ממחלף לטרון שנמצא לא רחוק מהעיר מודיעין גם תוכלו לעלות על קו אוטובוס לעיר הבהדים. קו 670 של חברת מטרופולין ייקח אתכם במהירות לקריית ההדרכה.
  3. אופציה נוספת להגיע לעיר הבהדים הינה באמצעות קו 668 מהעיר אשדוד שעובר בעוד לא מעט ערים אחרות – מהכניסה לעיר אשקלון, בצומת ניר עם, בכניסה לעיר נתיבות ובצומת גילת.
  4. קו 667 של חברת מטרופולין גם מגיע לקריית ההדרכה, הקו הזה עובר בערים הבאות: ראשון לציון, גדרה, רחובות ונס ציונה. הקו ייקח אתכם ישירות אל הכניסה לעיר הבהדים.
  5. גם בבאר שבע תוכלו למצוא מספר קו אוטובוס שייקחו אתכם ישירות אל קריית ההדרכה הקו הינו קו 170, גם הקו הזה מופעל על ידי חברת מטרופולין.

כיצד להגיע מקריית ההדרכה לבסיסיים אחרים?

עם הקמת קריית ההדרכה בנגב, ההבנה של הצבא הייתה כי הוא צריך להפעיל מערכת הסעות על מנת להפוך את ההגעה אל המקום לפרקטית ויעילה ככל הניתן. בעקבות הנושא הזה בצה”ל מעמידים לרשות החיילים לא מעט אפשרויות כאשר הם צריכים להגיע מקריית ההדרכה עצמה אל בסיסיים אחרים אשר פזורים בנקודות שונות. ברוב המקרים מדובר על בסיסיים שנמצאים בדרום הארץ. ההסעות עצמן יוצאות מהחניון של קריית ההדרכה.

אתם בטח שואלים את עצמכם לאילו בסיסיים תוכלו להגיע? אז הינה לפניכם הרשימה המלאה: מחנה הר צבוע ובסיס משואה, מחנה רביב, צאלים וקציעות, שבטה, מפרשית, בסיס שקמה ובסיס כרמית, בה”ד 1 והרשימה עוד ארוכה. ההסעות יוצאות בכל יום ראשון בין השעות 10:00 בבוקר ועד ל-12:00 בצהריים. השירות הזה מיועד לחיילים שמסיבה כזאת או אחרת צריכים להגיע אל אחד מהבסיסיים שצוינו ברשימה למעלה.

בנוסף לבסיסיים שציינו למעלה, באמצעות הקווים השונים תוכלו להגיע לעוד בסיסיים: בסיס 5050 הר ברך, מחנה סיירים ובסיס שיזפון, צוקי עבודה והר קרן, אוגמ”ר 80, בסיס שדה בוקר ומשאבי שדה. כך שאין שום סיבה שתצטרכו לעלות על טרמפים, בצה”ל מעמידים לרשותכם את כל הכלים להתנייד אל קריית ההדרכה ומקריית ההדרכה לבסיסיים אחרים.

כל מה שנותר לכם לעשות זה רק לבדוק איזה קו אוטובוס או איזה הסעה תיקח אתכם בדיוק בזמן שנוח לכם. אנו מאמינים כי עם הזמן וככל שיעברו יותר בסיסיים אל קריית ההדרכה כך בצבא יעמידו לרשות החיילים אפשרויות רבות יותר של הסעות ואוטובוסים. בין כה וכה כרגע המבחר שעומד לרשותכם אמור לאפשר לכם בקלות להגיע אל קריית ההדרכה או לצאת ממנה בחזרה לבית או לכל בסיס אחר באזור הדרום.

תגובה אחת
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט

מאמרים מומלצים
תוכן עניינים