ספק רשמי של
כוחות הביטחון
משלוח חינם

מעל 150 ש"ח

לשמור על הכושר גם בחופשה מהצבא? אפשרי ואף מומלץ

רכיבה על אופניים

אין כמו לחזור בסוף השבוע לבית של אמא ואבא ולהתפנק בשינה ארוכה, שהגוף שלכם בוודאי צריך אחרי ימים ארוכים של אימונים מפרכים. אבל מי כמוכם יודע, שלחזור לבסיס זה הרבה יותר קשה דווקא אחרי חופשות כאלה, שבהן הגוף שלכם לא עשה שום פעילות גופנית. ממש כפי שמכונית צריכה זמן מה עד שהמהירות שלה מגיעה מאפס למאה קילומטר לשעה, כך גם גוף האדם, לכן על מנת “לרכך” את החזרה לשגרת האימונים בצה”ל בתחילת השבוע הבא, כדאי שתזכרו לשמור על הכושר בחופשה שלכם.

הגוף צריך מנוחה בחופשה? לא בהכרח

 

כאמור אין סיבה פיזית לשכב ללא מעש במיטה בחדר, במהלך יומיים או שלושה תמימים. זה נכון שהנפש צריכה מנוחה ובמיוחד אם אתם בתפקיד קרבי – הגוף בוודאות עייף ואתם צריכים את השקט שלכם. אבל למרות זאת, להזיז את הגוף בדרכים שאולי לא ממש מזכירות את האימונים הצבאיים, למשל לקחת כמה אביזרים לאופניים חשמליים כדי להיות בטוחים, לעלות על הדגם הפרטי שלכם ולצאת החוצה לרכיבה מהנה ברחובות העיר, יכולה לספק את הצורך של הגוף בהזרמת אדרנלין אפילו בזמן חופשה.

ייתכן שמהר מאוד תרגישו את העייפות מחלחלת לגוף ואת כאבי השרירים מהמסע האחרון, מציקים ומקשים על הדיווש. למרות זאת, דווקא הכושר שתבצעו מחוץ לבסיס, בלי מפקד שמחלק לכם הוראות כל רגע אלא רק אתם עם עצמכם באוויר הפתוח, יגרמו לכם ליהנות כמו שצריך מהפעילות הגופנית הזו, שהיא חשובה ביותר.

למצוא זמן בחמשוש כדי לשמור על הכושר – גם בבית

 

אם רכיבה על אופניים פחות עושה לכם את זה, נסו לשלב בין הפעילות הגופנית שאתם זקוקים לה, לבין פעילויות אחרות שנחשבות ל”ביתיות” יותר ושגם בני המשפחה האחרים יוכלו לקחת בהן חלק. אם יש לכם אחים קטנים שרק חיכו שתחזרו כבר לחמשוש כדי לטפס לכם על הגב ב”שק קמח”, עשו זאת: סחיבת משקל של ילד קטן, בתוספת הצחקוקים והאושר שבוודאי יהיו שם, הם אפקטיביים ממש כמו אימון כושר מפרך ויש להם ערך מוסף גבוה בהרבה.

אין לכם זמן לרוץ או לרכב על אופניים? שלבו את הספורט בבילויים

 

גם בילוי במועדון וריקודים עם החברים, יכולים להיות ספורט במובן מסוים, כמובן בהנחה שאתם שומרים על עצמכם ולא מוותרים על שעות שינה במהלך היום שלאחר היציאה לבילוי הלילי. מבחינתכם, אתם יוצאים לבלות ועושים את כל מה שאסור לכם לעשות בתור חיילים בתוך הבסיס ומותר לכם בהחלט גם ליהנות מקצת שתייה, כמובן אם מיניתם נהג תורן לבילוי הזה. הגוף לא מבדיל בין ריצה מהירה לבין ריקוד עם מוזיקת רקע ואם זה הדבר שיביא אתכם רעננים ושמחים יותר לחידוש הפעילות בבסיס – עשו זאת. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט

מאמרים מומלצים
תוכן עניינים