ספק רשמי של
כוחות הביטחון
משלוח חינם

מעל 150 ש"ח

טיפולי שיניים שחובה לעשות לפני הגיוס

מעמד הגיוס הוא מרגש במיוחד וכולנו יודעים עד כמה הוא מחייב ואבסולוטי. אחד הגורמים העיקריים לתחושה של יציאה לדרך חדשה היא העובדה שהצבא “מוציא” אותנו מהבית, מלמד אותנו תפקידים ומושגים חדשים והופך להיות מרכז החיים שלנו למשך השנתיים / שלוש הקרובות. במיוחד לאור העובדה שמרבית החיילים ישנים בבסיס ולא חוזרים יום יום לבית, ניתן להבין את התחושה של העצמאות הכללית. אך בנוסף לכל זה הצבא מספק שירותי בריאות משלו ולצד המרפאות שתפגשו בבסיס, תצטרכו להיפרד מקופות החולים לפחות עד השחרור שלכם.

 

למה חשוב לטפל בשיניים לפני הגיוס?

כידוע לצבא יש אמצעים ומשאבים מוגבלים ולכן מאוד חשוב שתבצעו מספר טיפולים מסוימים לפני הגיוס עצמו. הרופאים שתפגשו בצבא לא בהכרח יהיו הרופאים הכי טובים בשוק וברוב המקרים גם לא תהיה לכם יותר מידי אופציית בחירה בין רופא אחד לאחר ותצטרכו להסתפק במה שקיים בבסיס שלכם, או בבסיס הכי קרוב אליכם. בנוסף עקב כמות החיילים הרבה וכמות הרופאים הקטנה, זמני ההמתנה לתורים בצבא הם מאוד ארוכים וחבל שתיסחבו עם זה.

במיוחד בכל מה שקשור לרפואת שיניים חשוב לבצע טיפולים איכותיים בעזרת החומרים הכי טובים. לא תרצו להיות מטופלים בעזרת חומרים זולים, להיסחב עם כאבים עד השחרור, או לפנות למרפאה פרטית ולשלם יותר רק כדי לא להשתמש בשירותי רפואת השיניים שהצבא מציע. אז כל עוד אתם יכולים לבצע את כל הטיפולים הרפואיים הכי נדרשים באמצעות קופת החולים כדאי שתבצעו אותם, כך לא רק תחסכו זמן המתנה וכסף, אלא גם תהיו בטוחים שהבחירה ברופא היא בידיים שלכם.

 

הטיפולים שחובה לבצע לפני הגיוס

לפני הכול תלכו לבצע בדיקת שיניים בקופת החולים כבר כמה חודשים לפני מועד הגיוס, כך תוכלו לקבל תמונת מצב של הטיפולים שאתם זקוקים להם, ולטפל בהם במסגרת זמן מספיקה. כמובן שכל מקרה לגופו ולכל אחד מאיתנו יש בריאות שיניים שונה, אבל בכל זאת הנה כמה מהטיפולים שהכי חשוב להשלים לפני הגיוס, במידה ואתם צריכים אותם.

  • סתימות בשיניים –
    במידה ואתם זקוקים לסתימות בשיניים בטח לא תופתעו לשמוע שכדאי שתטפלו בהן דרך קופות החולים מהסיבה שבצבא עדיין משתמשים בסתימות ממתכת. הסתימות ממתכת הן הדבר הכי פחות אסתטי בכל מה שקשור לרפואת השיניים וכיום כמעט אף רופא שיניים לא משתמש בהן מהסיבה שהן לא נראות טוב. בצבא כמובן שעדיין עושים שימוש בהן מהסיבה שהן זולות יותר, וכמו שצוין לצבא יש משאבים מוגבלים. אל תשכחו שלרוב הסתימות נשארות בשיניים לתמיד, אז אם אתם יכולים לבצע אותן דרך קופת החולים, לכו על זה.
  • טיפול שורש –
    טיפול שורש היא חוויה לא נעימה בפני עצמה, מאוד פולשנית ומלווה בכאבים שלאחר מכן. בנוסף במהלך הטיפול הסיכון לנזקים הוא לא קטן והרופא יכול לגרום לכם לפגיעה בעצב או לפגישה בשורש השן עצמה. לכן מאוד חשוב שתהיו מסוגלים לבחור בעצמכם את הרופא שיבצע את הטיפול עבורכם ולהיות בטוחים שבחרתם ברופא הכי מקצועי שיש. בנוסף אם כבר גיליתם על בעיה בשורש השן מלפני הגיוס, אין סיבה לדחות את זה כי תוכלו לגרום לדלקות חמורות בעצם הלסת, אז יש לטפל בהקדם. 
  • הלבנת שיניים –
    אומנם הלבנת שיניים היא לא חלק מרשימת הטיפולים הרפואיים לשיניים והיא נחשבת כטיפול אסתטי בלבד. ולמרות הכול מי מאיתנו לא רוצה להיות עם שיניים בוהקות בתמונת החוגר שלו?
    כדאי לדעת שגם חלק מהביטוחים בקופות החולים מסבסדים את העלות של הלבנת ושווה לברר את זה לפני הגיוס. בנוסף מיותר לציין שמרפאות השיניים בצבא לא מבצעות הלבנת שיניים מהסיבה שזה טיפולי אסתטי. המרפאות הללו נמצאות בצבא לצורך שירותי רפואת שיניים בסיסיים ורפואיים בלבד.
  • ניקוי שיניים אצל שיננית –
    אז נכון שיננית זה לא מקצוע שמצריך רופא מומחה כדי לבצע ניקוי שיניים וכמובן שתוכלו לבצע את זה גם במרפאות השיניים של הצבא. אבל בדיוק בגלל התורים הארוכים כל כך בצבא כדאי שתגיעו מוכנים ועם שיניים נקיות ותדעו שיש לכם עוד שנה לפחות עד הניקוי הבא. אז אם כבר הגעתם לקופת החולים לבדיקת שיניים, תקבעו גם שיננית לאותו יום ותתפסו שתי ציפורים במכה.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט

מאמרים מומלצים
תוכן עניינים