ספק רשמי של
כוחות הביטחון
משלוח חינם

מעל 150 ש"ח

מה צריך לדעת על כלא צבאי

cropped-0393_myarmy_Logo_DS-01.jpg

אם אתם משרתים בצבא ההגנה בישראל, עליכם לדעת כי כל סיטואציה שבה תעברו על אחד מהחוקים הצהליים, עלולה להביא אותך למצב שבו אתם עומדים במשפט צבאי. משפט צבאי עלול להסתיים בעונש מאסר בכלא צבאי ומרבית החיילים שלא היו מעולם בכלא זה, אינם  באמת יודעים מהן ההשלכות של הכלא הצבאי כאשר החייל יוצר לאזרחות ומהן ההשלכות של הכלא על המשך השירות הצבאי של החייל. גם אם האישום שלכם נראה לכם ממש לא רציני, חשוב מאוד שתפנו  לעורך דין צבאי על מנת שיסייע לכם בתהליך המשפטי לא להגיע לכלא הצבאי. כמובן שחשוב מאוד לבחור עורך דין מקצועי, מנוסה ומיומן בתחום.

כלא צבאי- מה חשוב לדעת?

חיילים בשירות סדיר, קבע או במילואים יכולים להישלח לכלא צבאי לאחר הרשעה במשפט. זה יכול להיות משפט בבית דין או ביחידה שלהם. הכלא הצבאי, ממש כמו בהליך אזרחי ישמש גם למעצר של חייל בזמן חקירה. בעבר היו כלא 4 אשר מחולק לנשים ולגברים וכלא 6, אך כיום מתקן כליאה חדש בשם כלא 22 מחליף את בתי הכלא המדוברים. מתקן הכליאה המדובר מצוי בבית ליד והוא כולל את כל המתקנים הנדרשים  הן לכליאת חיילות וחיילים והן עבור שיקום שלהם וזאת בכדי לסייע להם לחזור לחיים שגרתיים תקינים עד כמה שניתן. הכלא מחולק בהתאם לחומרת העבירה שכל חייל ביצע וזאת בכדי שכל חייל ירגיש הכי בנוח במקום שבו הוא נמצא בכלא. חשוב להבין כי המטרה של כלא צבאי מעבר לענישה היא גם שיקום של החייל.

האם יש השלכות לכליאה בכלא צבאי?

חייל שנכנס לכלא צבאי ימשיך את תקופת השירות שלו לאחר הוא יוצא מהכלא. ההשלכות שיהיו לו על האזרחות ינבעו מהחומרה של העבירה. אם נרשם לו רישום פלילי הדבר ללא ספק יכול להשפיע על העתיד שלו ועל האפשרויות שלו לעבוד בתחומים מסוימים. ישנן עבודות כיום שדורשות עבר נקי  ואינן מאפשרות לאדם עם רישום פלילי להתקבל אליהן. יחד עם זאת, יש השלכות מקילות בהתאם לחומרת העבירה כמובן ולעיתים ניתן למחוק רישום פלילי לאחר תקופת התיישנות.

לא פעם, אם מדובר על חייל שהתחיל קורס הכשרתי כלשהו לא יוכל להמשיך בו  לאחר ששהה בכלא צבאי והדבר יהיה נתון לשיקול הדעת של המפקדים של  החייל וכן בהתאם לחוק הצבאי הרלוונטי בהתאם לעבירה שעבר. חשוב מאוד שכל חייל יפעל כמה שיותר מוקדם באמצעות עור דין  צבאי מקצועי וזאת בכדי להפחית עד כמה שניתן את חומרת העבירות שלו ואת בכדי שהן  לא יותירו לו רישום פלילי שיכול לפגוע לו באזרחות וכן, לא יגרמו לכך שהוא לא ימשיך קורס כלשהו או תפקיד כלשהו שהוא התחיל.

על איזה מקרים חייל יכנס לכלא צבאי?

העבירות שבגינן חייל יכול להיכנס לכלא צבאי יכולות להיות פליליות או חמורות, אך הן גם יכולות להיות עבירות ייחודיות לחוקי צה”ל בלבד כגון: חייל שנפקד או חייל עריק, סירוב פקודה או חריגה מסמכות. כמובן שלא מדובר על מקרים שבהם באופן גורף חייל יכנס לכלא צבאי אלא כל מקרה לגופו.

חשוב לדעת כי גם במעצר וגם במאסר לכל חייל יש את הזכויות שלו. הוא יכול  להחזיק חפצים אישיים, הוא יכול לקבל ביקורים משפחתיים וזכותו לקבל סנגור צבאי או לפנות באופן עצמאי  לעורך דין צבאי פרטי שייצג אותו בתהליך המשפט. עורך הדין  צריך כמובן להיות מאושר על ידי הצבא.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט

מאמרים מומלצים
סיפורי נוסטלגיה צבאית

נוסטלגיה צבאית השירות הצבאי הוא דרך חיים ויש בישראל אנשים רבים ששרתו לאורך שנים רבות בצה”ל בתפקידים שונים וצברו המון חוויות. הוותיקים שבחבורה היו גם

תוכן עניינים