ספק רשמי של
כוחות הביטחון
משלוח חינם

מעל 150 ש"ח

טיפים לבחירת מתנות לשחרור ומתנות לגיוס

מתנות שחרור

השירות הצבאי הוא בהחלט שלב מרגש בחייו של כל ישראלי. עם חוויות מיוחדות, חברים חדשים, קשיים בלתי רגילים והדרך להתמודד עם הקשיים האלה ולהתגבר עליהם. אז מה קונים לחייל המתגייס? מה קונים לחייל המשתחרר? והכי חשוב איך בוחרים מתנה מושלמת? הכול במאמר הבא.

איך בוחרים מתנה למתגייס?

הגיוס לצבא מביא אתו הרבה שינויים לחייל הצעיר, בין אם זה החוקים הנוקשים בצבא, השינויים והמרקם החברתי החדש והסתגלות לחיות לצד אנשים אחרים ולחלוק איתם הכול, דבר לא פשוט בכלל לבני 18. כדי לבחור מתנה לחייל הטרי – חשוב שנבחר מתנה שתהיה פרקטית, תהיה עמידה לתנאי הסביבה ותזכיר להם את הדברים שהם הכי אוהבים ושמחכים להם בבית. הנה שלוש פרמטרים שחשוב לזכור: 

  • פרקטי- לחיילים ובמיוחד לכאלה שמשרתים בבסיס סגור יש מעט זמן פנאי וכן הצבא הינו הדבר המרכזי בחייהם. חשוב שהמתנה שאתם קונים לחייל המתגייס תהיה פרקטית ושימושית למהלך השירות, כל דבר היכול לעזור ולהקל עליו במסגרת הצבאית. 
  • עמידות לתנאי סביבה- בשירות הצבאי אנו נחשפים לתנאי מחיה לא קלים, בין אם בשטח או בבסיס עצמו. לכן חשוב שהמתנה שאתם קונים תהיה מתנה שתעמוד בתנאי הסביבה ולא תשבר או תישחק.
  • מתנה אינדיבידואלית- בזמן השירות אנחנו נחשבים רכוש צה”ל, כולם לובשים את אותם המדים והנעליים, חולקים בהמון דברים, מדברים באותו “סלנג” וכולם מתנהלים באותה צורה. אחד הדברים שהכי קשה לחיילים בזמן שהם בבסיס או בפעילות זה הגעגועים הביתה, לתחביבים ולדברים שפעם ייחדו אותם מהשאר. לכן חשוב שמתנה שאתם קונים למתגייסים תהיה מתנה עם ערך אישי שתזכיר להם את כל הדברים שהם הכי אוהבים ושיבדילו אותם משאר החברים.

 

איך בוחרים מתנה למשתחררים?

השחרור מהשירות הצבאי ללא ספק אחד הרגעים המרגשים ושכל חייל וחיילת מחכים לו. לאחר תקופה ארוכה שחיו תחת מסגרת נוקשה, קיבלו פקודות ודחפו את עצמם לקצה מגיעה תקופה נהדרת שבה מתחילים להבין את השאיפות והרצונות לחיים הבוגרים. לרבים השחרור מרגש אף יותר מהגיוס מכיוון שזה הפעם הראשונה שהצעירים חיים את חייהם ללא מסגרות וברשות עצמם בלבד. מתנה טובה למשתחרר תהיה מתנה שתזכיר לו את השירות הצבאי (ועדיף לטובה) וכן מתנה שתהיה שימושית בהמשך הדרך.

  • מזכרת מהשירות- כולם עוברים חוויות בלתי נשכחות ובלתי רגילות בצבא. לטובה או לרעה החוויות האלה ילווה אותנו לכל החיים. מתנה טובה למשתחרר תהיה מתנה שתזכיר לו את הרגעים הטובים ואף את הקשיים שהיו במהלך השירות שהם הצליחו להתגבר עליהם.
  • תוכניות עתידיות- השחרור מהצבא והכניסה לאזרחות מסמלת מעבר להכול את ההתחלה של החיים הבוגרים. לאחר השחרור יתחילו הצעירים לבנות את התוכניות שלהם לעתיד (הקרוב והרחוק) וכן מתנה טובה יכולה להיות מתנה שתתחשב בתוכניות העתידיות שלהם. בין אם זה ציוד לטיול הגדול, מחשב למשתחררים שהולכים ללמוד וכל דבר שיכול לעזור להם להגשים את החלומות האזרחיים שלהם.

לסיכום

השירות הצבאי יכול להיות מפחיד ואף מרגש. לרוב הצעירים לא יודעים לאן הם נכנסים ובפעם הראשונה הם מוצאים את עצמם צריכים להתמודד עם מקרים חדשים לגמרי בעצמם, וכן קניית מתנות לגיוס ולשחרור יכול מאוד לשמח, לעודד ולתמוך בדרכם החדשה. העיקר שיהיה גיוס קל והצלחה רבה בחיים האזרחיים בהמשך

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט

מאמרים מומלצים
בלוג
מה צריך לדעת על כלא צבאי

אם אתם משרתים בצבא ההגנה בישראל, עליכם לדעת כי כל סיטואציה שבה תעברו על אחד מהחוקים הצהליים, עלולה להביא אותך למצב שבו אתם עומדים במשפט

הכנה
מיונים לתפקידים בחיל האוויר

תהליך השיבוצים לתפקידים העתידיים בשירות הצבאי, תמיד היו מותחים ומורטי עצבים עבור המלשבים הצעירים. הציפייה לדעת את השיבוץ לתפקיד העתידי שלך לתקופה כה משמעותית וארוכה

תוכן עניינים