ספק רשמי של
כוחות הביטחון
משלוח חינם

מעל 150 ש"ח

מיונים לתפקידים בחיל האוויר

חיל האוויר

תהליך השיבוצים לתפקידים העתידיים בשירות הצבאי, תמיד היו מותחים ומורטי עצבים עבור המלשבים הצעירים. הציפייה לדעת את השיבוץ לתפקיד העתידי שלך לתקופה כה משמעותית וארוכה בחיים שלך, לפעמים מביאה אותנו לטפס על הקירות. אם אתם רוצים להתקבל ולעבור את תהליך המיונים לחיל האוויר, אתם נמצאים במקום הנכון.

אהלן, קוראים לי דור, ואני כאן כדי לעזור לכם להבין טוב יותר מה מחכה לכם במהלך במיונים לתפקידים בחיל האוויר, להבין את המשמעות של יום זה על העתיד שלכם ולעזור לכם על מנת שתזכו להגיע לתפקידים הכי טובים בחיל.

מדוע מומלץ להתקבל לחיל האוויר?

חיל האוויר מציע מגוון רחב של תפקידים אשר דורשים כישורים, יכולות ומיומנויות שונות ומגוונות.   מי שמתקבל לחיל האוויר לומד ורוכש במסגרת התפקיד את יכולות, כישורים, ידע וניסיון רב. כתוצאה מכך, חייל שמשתחרר מחיל האוויר מגיע לאזרחות עם ניסיון רב בתפקיד מבוקש באזרחות, ידע, יכולות ואישיות מפותחת. כלומר, הוא נמצא בנקודת פתיחה משופרת בהשוואה לרוב האזרחים בני גילו. בנוסף, חיל האוויר ידוע בתנאי השירות המעולים שלו.

לכן, שווה וחשוב להתאמן ולהתכונן למיונים לחיל האוויר כדי להתקבל.

אילו תפקידים יש?

חיל האוויר מציע מגוון רחב של תפקידים מאתגרים ומרתקים, גם לבעלי פרופיל קרבי וגם לבעלי פרופיל שאינו קרבי, כמו: מפעיל קש”ב טקטי, מגן אסטרטגי בחיל האוויר, מפעיל מודיעין אלקטרוני מוטס, מפעיל לוחמה אלקטרונית, פקח טיסה, מדריכת סימולטור, טכנאי מטוסי ומסוקי תובלה, ועוד…

איך מקבלים זימון למיונים לחיל האוויר

בעיקרון, הדרך הפשוטה והרשמית במסגרתה מקבלים מיונים לאחד מתפקידי חיל האוויר היא באמצעות שאלות ההעדפות (מנילה). יש לסמן בשאלון את אשכול התעופה (נקרא גם מבצעים ופיקוח) ולדרג בו את התפקידים שמוצעים לכם. בשלב הבא, תקבלו את הזימון למיונים.

דרך נוספת לקבל זימון היא לשלוח בקשה מפורטת למייל של מיטב לקבלת זימון למיונים.

מה יהיה ביום המיון?

חשוב לדייק ולהגיע בזמן שנקבל לכם, לאחר שינה טובה וארוחת בוקר דשנה ומזינה- כך שתגיעו מרוכזים ורעננים ליום המיונים.

יום המיונים מתחיל בדרך כלל בהרצאה על מבנה חיל האוויר והתפקידים שמוצעים לכם. בסוף יש זמן לשאלות ולכן חשוב להגיע מוכנים עם שאלות שמעניינות אתכם.

בסיום ההרצאה, תיכנסו לחדר המחשבים ויתחילו מבחני המיון. בהתחלה, יוצג לכם במחשב האישי שאלון דירוג תפקידים. אתם תצפו בסרטוני הסברה קצרים על כל אחד מן התפקידים שמוצעים לכם, ותצטרכו לדרג מ1-5 את מידת הרצון והמוטיבציה שלכם לשרת בתפקיד זה. לפי דירוג זה, ייפתחו לכם בהמשך מבחני מיון ייעודיים לתפקידים אותם דירגתם גבוה.

חשוב להבין שהדרך להגיע לכל תפקיד משמעותי, חשוב ומעניין בחיל האוויר היא באמצעות מבחני המיון הראשוניים האלו. לכן חשוב להשקיע, להתכונן עם ערכת הכנה ולהגיע מוכנים.

לאחר מכן, יתחילו המבחנים.

איזה מבחנים יש במיון?

מבחן 300

לכל שאלה במבחן מוקצים פחות מ10 שניות, שלאחריהן מתבצע מעבר אוטומטי לשאלה הבאה. מדובר בשאלות שחוזרות על עצמן בווריאציות שונות כדי לוודא את האמינות שלכם, ועליכם לדרג כל שאלה מ1-7 לפי מידת הנכונות שלהם לגבייך. חשוב: במבחן ניתן לחזור אחורה ולשנות תשובות לשאלות שעליהן עניתן, אך יש לזכור שהמחשב סופר את כמות השינויים ולכן לא כדאי לשנות תשובה יותר ממספר פעמים בודדות.

מבחן נחיתה ולוח טיסה

במבחן יינתן לכם נתונים חשובים על מטוס שנמצא כעת באוויר, למשל המהירות שלו, גובהו, מרחק לנקודת הנחיתה, וכו’. עליכם לחשב ולענות האם המטוס יצליח להגיע לנקודת הנחיתה ולנחות עליה בשלום, או שלא.

מבחן דינור

מבחן לא פשוט בכלל. בכל שאלה מבחן יוצגו לכם מעין נקודות על גבי קובייה תלת מימדית, והמטרה שלכם היא למצוא את נקודות החיבור/המפגש בין הקוביות. חשוב מאוד לתרגל שאלות כאלו מראש כדי להבין ולהגיע מוכנים למבחן הזה (יש בערכת ההכנה).

מבחן זיכרון

יוצגו לכם חפצים ופריטים שונים על גבי המסך לזמן מוגבל. לאחר מכן, הם ייעלמו ואתם תצטרכו להשלים את הפריטים הללו מהזיכרון על גבי המפה.

מבחן הבנת הנקרא

יוצגו לכם קטעי קריאה שונים שעליכם לקרוא במסגרת זמן מוגבל, ולאחר מכן לענות על שאלות אמריקאיות שעוסקות בקטעים האלו.

מבחן צורות

יוצגו לכם תיבות עם סימון איקס, המשימה שלכם היא לספור בכמה תיבות נוגע האיקס. גם זה מבחן לא פשוט שחשוב מאוד להתכונן אליו.

קורות חיים

תצטרכו לכתוב בין עמוד לשני עמודים בהם תפרטו את קורות החיים שלכם, ההמלצה שלי היא לכתוב על מקצועות הלימוד בבית הספר, תנועות נוער, חוגים, הכשרות וקורסים שעברתם, התנדבויות, חוויות משמעותיות- כל דבר שעשוי לשדרג ולהבדיל אתכם משאר המועמדים.

כיצד להתכונן למבחני המיון?

אם קיבלתם זימון למיונים לחיל האוויר, בהחלט ניתן להתכונן ולהצליח בהם.

אני אישית ממליץ להשתמש בערכת הכנה לתפקידי חיל האוויר.

זו ערכת ההכנה היחידה שמצאתי ברשת. היא מכילה  את רוב המבחנים שתעברו ביום המיון, בדקתי אותה בעצמי וגם קיבלתי עליה המלצות ממלש”בים רבים.

מי שיעבוד ויתרגל את המבחנים שיש בערכה ברצינות יגיע ליום המיונים ביתרון משמעותי על פני שאר המועמדים לתפקיד. חשוב לזכור שיש ביקוש מאוד גבוה לתפקידים המובחרים בחיל האוויר, לכן חשוב להתכונן ולהגיע מוכנים.

בהצלחה!

 

4 תגובות
  1. שלום דור,
    אני מלשב”ית שמעוניינת להשתבץ ככלבנית בחיל האוויר ודירגתי את אשכול התעופה במקום הכי גבוה בשאלון ההעדפות שלי. רציתי לשאול האם כדאי לי לשלוח מכתב למיטב בבקשה למיון לאשכול התעופה ולרשום שם שאני רוצה את התפקיד הזה? וגם האם יש עוד גורמים בחיל האוויר שאוכל לפנות אליהם בבקשה לתפקיד הזה? תודה 🙂

    1. היי חן,
      קודם כל את שואפת לתפקיד משמעותי ומעניין, כל הכבוד.
      בהחלט, מומלץ מאוד לשלוח מכתב למיטב, תצייני שאת בעלת מוטיבציה גבוהה להגיע לתפקידים בחיל האוויר כלל, וכלבנית בחיל האוויר כפרט.
      שיהיה בהצלחה!

  2. שלום דור,
    קיבלתי כעת אסמס משמח בו הודיעו לי ששובצתי לתפקיד מש”קית בקרה אווירית, בכפוף למעבר של סיווג בטחוני. האם אתה יודע מתי הסיווג מתבצע? לפני הגיוס או כבר במהלך הטירונות?

    1. היי,
      במרבית המקרים הסיווג מתבצע לפני הגיוס, בכל אופן- צה”ל יעדכן אותך בנושא.
      שיהיה בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט

מאמרים מומלצים
מידע
מועדון בהצדעה – כל מה שאתם צריכים לדעת

מועדון בהצדעה הינו מועדון שנוסע על מנת לשרת חיילים משוחררים ומשרתי מילואים פעילים. מטרת מועדון בהצדעה היא להעניק הטבות ייחודיות ובעלות ערך כלכלי רב לחיילים

תוכן עניינים