ספק רשמי של
כוחות הביטחון
משלוח חינם

מעל 150 ש"ח

סיפורי נוסטלגיה צבאית

נוסטלגיה צבאית

השירות הצבאי הוא דרך חיים ויש בישראל אנשים רבים ששרתו לאורך שנים רבות בצה”ל בתפקידים שונים וצברו המון חוויות. הוותיקים שבחבורה היו גם בצבא הבריטי ולאחר הקמת המדינה הם התגייסו לצבא הגנה לישראל, שהוקם כדי להגן על המולדת. לאורך השנים הם נחשפו לנושאים רבים בהתאם לפעילות הצבאית שהם ביצעו ומכיוון שמדובר באנשים שהם מבוגרים, עלה להם רעיון לתעד זאת בדרך מקורית כדי להשאיר מורשת לבני המשפחה, לילדים, לנכדים ולנינים וגם לחיילים שאוהבים לשמוע סיפורי מורשת קרב שהם נוסטלגיה צבאית.

חיפוש קצר באינטרנט מתווה דרך של יצירת סיפור אישי באמצעות איש מקצוע שמתעד במלל ובהקלטות את הקטעים הרלוונטיים של נוסטלגיה צבאית וזאת בהתאם לבחירה של המספר. לאור גילו המבוגר קשה למספר לזכור את כל מה שקרה ולכן הימצאותו של סופר הצללים מסייעת לו מאד לנתב את המלל. יחד הם עושים סדר בנושאים השונים על פי השנים ועל פי התפקידים וכך הם בוחרים את התחומים שעליהם המספר ירצה לדבר ולספר את השתלשלותם של מקרים שונים. לפני קבלת ההחלטות הוא תמיד חושב אם מדובר במבצע צבאי שאפשר לדבר עליו, או שלאור הנושא המורכב והסודי, עדיף לא לפרסם אותו.

ספר של נוסטלגיה צבאית

המטרה של המספר היא לספר את הסיפורים הנבחרים אשר שופכים אור על אירועים שונים שקרו לפני שנים רבות בישראל ולאחר מכן סופר הצללים יבצע עריכה והספר יודפס בכמה עותקים כך שלכל אחד מבני המשפחה יהיה ספר כזה בספרייה האישית שלו, כולל הילדים וגם התינוקות שיולדו בעתיד.

הכנת ספר עם המון מידע

הכנת הספר החדש של נוסטלגיה צבאית, כרוכה בהתרגשות גדולה, בכל נושא המספר מדבר על מה שהוא זוכר, סופר הצללים שואל אותו שאלות מכוונות והדבר מזכיר לו נשכחות. כך הוא מגלה עוד ועוד מידע עד שהסיפור הוא מושלם. בדרך זו הם צוברים סיפור ועוד סיפור וכולם מסקרנים ומרתקים.

המגמה היא לספק סיפור אחד או שני סיפורים מכל תפקיד, כיוון שקיים שוני רב בין התפקידים השונים. היו כאלה שקשורים ליחידות חי”ר מובחרות כמו סיירת מטכ”ל ולסיירות נוספות.

מבצעים צבאיים

הוצאת הספר היא הזדמנות נפלאה עבור המספר, להאיר את הצד שלו בכל מה שקרה במבצעים צבאיים חוצי גבולות כמו מבצע אנטבה, על ההכנות לטיסה הארוכה ויוצאת הדופן, המכוניות השחורות שהוכנסו לבטן המטוס והרצון הרב לשחרר בחיים את כל הנוסעים שנלקחו בשבי ולחזור כולם בשלום ארצה.

לא אחת במהלך הסיפורים המרגשים, המספר מזיל דמעות, הוא נזכר בדברים קשים מאד שחווה שמהלך כל השנים הללו והם אלו שקיבעו אצלו במחשבה את נוסטלגיה צבאית אשר בנויה מהרבה מאד רבדים.

לא אחת זיכרון מסוים מוביל אותו לזיכרון נוסף והוא מתלבט אם לספר גם על המבצע הנוסף או עדיף שלא, אף על פי שחלפו שנים רבות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט

מאמרים מומלצים
הכנה
יום המא”ה: איך להתכונן ליום המא”ה

קיבלתן זימון ליום המא”ה? אתן רוצות להתכונן, להגיע מוכנות ולהצליח? אתן במקום הנכון. קוראים לי דור, ואני כאן כדי לעזור לכן להבין טוב יותר מה

הכנה
מיונים לתפקידים בחיל האוויר

תהליך השיבוצים לתפקידים העתידיים בשירות הצבאי, תמיד היו מותחים ומורטי עצבים עבור המלשבים הצעירים. הציפייה לדעת את השיבוץ לתפקיד העתידי שלך לתקופה כה משמעותית וארוכה

תוכן עניינים