ספק רשמי של
כוחות הביטחון
משלוח חינם

מעל 150 ש"ח

כל מה שצריך לדעת על כרטיס הכוכבים החדש של צה”ל

צבא הגנה לישראל

כרטיס הכוכבים של צהל הינו כרטיס חדשני בכל עניין הלוגיסטיקה ומערך שירותי כוח האדם בצהל. מדובר בכרטיס שמיועד להחליף חלק נכבד ומרכזי בתהליך שרשרת החיול של החיילים בבקום (בעיקר בבחינת העניין הציוד המנהלתי). על כל אלה ועל מטרות הכרטיס, הסבר אופי הפעולה וכמובן כיצד העניין ישפיע על “החייל הפשוט”- בכתבה הבאה.

כידוע, צהל החליט בתוכנית רחבת היקפים לפני מספר שנים שנועדה לשדרג ולייעל את תנאי הרווחה של כלל החיילים (בדגש על חיילים בשירות חובה). אחד מהצעדים הללו נקרא כרטיס כוכבים אשר נועד להחליף את הציוד שמקבל כל חייל בבקום ביום גיוסו, ואת ההטבות השונות שזכאים להן חיילים קרביים. הרפורמה הזו החלה את צעדיה בשלהי קיץ 2017- בחודשים יולי אוגוסט שנועדו לגיוס חיילים חדשים.
עיקרון מרכזי וחשוב ברפורמה זו, הוא חופש הבחירה שמקנה צהל לחייליו החדשים (עוד בתקופת המלש”בים) בבחירת הציוד, מעשה שישפיע על השירות העתידי של כל חייל וחיילת.

מהו כרטיס כוכבים? כיצד ניתן להשתמש בו?

כרטיס הכוכבים של צהל הינו כרטיס בעל ערך כספי שנספר על ידי כוכבים שניתנים לכל חייל בהתאם לסוג ואופי השירות שלו. למה הכוונה ובמה מדובר?

את כרטיס הכוכבים מקבל כל מלש”ב אליו לפלאפון. אופן קבלת הכרטיס הינו בתצורה של מסרון שיישלח ישירות למספר הטלפון של כל מלש”ב, שיציין את זכאותו של המלש”ב לקבל את כרטיס הכוכבים. באותה הודעה יצטרך כל מלש”ב לאשר את התקנון המצורף להודעה (כמו כן יהיה הסבר על אופן הפעלת הכרטיס ומטרת שימושו). בתום אישור התקנון, יקבל כל מלש”ב ישירות למכשיר הסלולר שלו קישור לכרטיס הדיגיטלי. כל כרטיס דיגיטלי יכיל כמות כוכבים שונה- בהתאם לאופי השירות של כל חייל.

כרטיס הכוכבים מקנה לכל מלש”ב לרכוש ציוד אישי שמיועד לשירותו הצבאי, בתמורה לכוכבים שהוא קיבל בכרטיס. את הכרטיס מקבלות מספר רשתות שונות:

  1. מגה ספורט- הנעלה וביגוד ספורט וציוד ספורט
  2. ריקושט- ציוד אישי והלבשה תחתונה
  3. גלי- ציוד אישי והלבשה תחתונה, נעליים תקניות
  4. H&0- ציוד אישי והלבשה תחתונה, הנעלה וביגוד ספורט, נעליים
  5. המשביר לצרכן- ציוד אישי והלבשה תחתונה, הנעלה וביגוד ספורט
  6. דלתא- ציוד אישי והלבשה תחתונה
  7. אאוטסיידר שבילים- הנעלה וביגוד ספורט

באמצעות הכרטיס יוכל כל מלש”ב לגשת לאחת מהחנויות הרלוונטיות (שצוינו לעיל) ולהשתמש בכסף כראות עיניו וצורכו האישי.

מהם כוכבים וכיצד נדע כמה כוכבים יש לנו?

כפי שציינו קודם לכן, כרטיס הכוכבים נועד לאפשר לכל מלש”ב לרכוש ציוד אישי לפי צורכו האישי ובהתאם לדרישות תפקידו העתידי. ישנם שלושה סוגים של כוכבים:

  1. כוכבים אישיים- כוכבים אלו נועדו לאפשר רכישת הלבשה תחתונה ופריטי חורף (פריטים כמו גופיות, גרביים, תחתונים, חולצות טריקו ועוד).
  2. כוכבי ספורט- כוכבים שנועדו לתפקידי לוחמה בלבד. הכוכבים מיועדים לרכישת נעלי ספורט (הם מחליפים את השובר שהיה קיים עד כה בכל כרטיס חוגר).
  3. כוכבי כסף פרטי- מאפשר לרכוש מוצרים שונים עם הנחות מכספי המלש”ב האישיים, בכפוף לתנאי המכרז ובתנאי שעומדים בתקנון.

אופן קבלת הנקודות הינו זהה עבור כלל המלש”בים, אך בעת השירות הצבאי הוא מקבל שוני בהתאם לסוג התפקיד. הפורמט עובד בצורה הבאה:

בטרם הגיוס, יקבל כל מלש”ב 215 כוכבים שיהיו שווי ערך לסך כולל של 287 שקלים. במסגרת תהליכי הקידום והשבחת הצבא, הגיעו למסקנה שבעבור סכום זה, יכול כל מלש”ב לרכוש את הביגוד הבסיסי שהוא זקוק לו. הצבא מפרסם גם רשימת המלצות לרכש בטרם השירות: 5 זוגות גרביים (3 מהן אנטי בקטריאליות), מגבת, תחתונים, גופיות טישרט ירוקה ולבנה.

לאחר חודש שהחייל התגייס, יקבלו חיילים שתפקידם מאופיין כשירות קרבי או תומך לחימה- תוספת של נקודות לכרטיסם. לוחם/ת יקבל 845 כוכבים נוספים, ואילו תומך לחימה יקבל 335 כוכבים. שאר החיילים שמוגדרים כשירות כלל צהלי וכיוצא בזאת- לא יקבלו תוספת כוכבים. גם כאן הצבא מפרסם רשימת מוצרים נוספת שהוא ממליץ לרכוש באמצעות הכוכבים: גרביים אנטי בקטריאליות, גופיות טישרט ירוקות, מכנסיים וגופיות תרמיות (תפקיד לוחם- 3 סטים, תפקיד תומך לחימה- 2 סטים), מגבת והלבשה תחתונה (שכוללת חזיות, גרביונים, תחתונים ועוד).
*חשוב לציין שלאחר חודש מיום הגיוס, כלל החיילים שמוגדרים בתור תפקיד לוחם, יזכו להטבה נוספת של 310 כוכבים (שווי של 413 שקלים), שמיועדות אך ורק לרכישת נעלי ספורט (באחת מהרשתות הבאות בלבד: H&0, אאוטסיידר שבילים, המשביר לצרכן).

לאחר שנה מיום הגיוס, יקבלו החיילים שמשרתים בתפקיד קרבי עוד 205 כוכבים לחידוש הציוד, בעוד תומכי לחימה יקבלו מענק של 145 כוכבים. גם כאן- חיילים בשירות כללי לא יקבלו כוכבים.

בחישוב כולל של שווי הכוכבים, כל חייל בשירות:

  1. לוחם- יזכה ל-1265 כוכבים, שהם שווי ערך לסכום כולל של 1,687 ₪.
  2. תומך לחימה- יזכה ל-695 כוכבים, שהם שווי ערך לסכום כולל של 927 ₪.
  3. חייל עורפי- יזכה ל-287 כוכבים, שהם שווי ערך לסכום כולל של 287 ₪.

מימוש כרטיס כוכבים

מידע נוסף בנוגע לכרטיס הכוכבים של צה"ל

חשוב לציין שכלל הכוכבים שמקבל חייל לאורך תקופת שירותו הצבאי ובטרם הכניסה לשירות צבאי, ניתנים לצבירה והוא רשאי להשתמש בהם עד יום לפני מועד השחרור.

כמו כן, רשימות הציוד המומלצות שמפרסם צה”ל (בהתאם לסוג השירות המיועד לכול חייל) הינו בגדר המלצה בלבד, ואין עליכם חובה לרכוש את הציוד הזה. חשוב לציין שהציוד הזה לא יחולק ביום הגיוס של החייל (בניגוד למה שהיה נהוג עד כה במשך יותר משישים שנה).

מעבר לרשימת הציוד המומלצת על ידי הצבא, החלטנו לקבץ עבורכם את הציוד הרלוונטי ביותר עבורכם טרם יום הגיוס. עם רשימת הציוד לגיוס על כל אחד לעשות את ההתאמות והצרכים האישיים שלו- מה הוא צריך לרכוש ועל מה הוא יכול לוותר מסיבות כאלה ואחרות. הרשימה:

  • תרמיל (סביר להניח שתקבלו בעת סיום כיתה י”ב מאת העירייה).
  • תחתונים.
  • גרביים.
  • מגבת.
  • ביגוד טרמי.
  • כפפות.
  • כובע גרב.
  • שעון עמיד וחזק.
  • תיק היגיינה (שק כביסה, דאודורנט, כפכפים, תרסיס יתושים, כפכפים ועוד).
  • אולר או לדרמן מקצועי מנעולים.
  • מכונת גילוח (או סכין גילוח וג’ל גילוח).
  •  משחת נעליים.

אנו מאחלים לכם גיוס מוצלח ונעים, לכל שאלה ופנייה צרו קשר.

2 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט

מאמרים מומלצים
הכנה
חיל המודיעין – הכנה למיונים

חיל המודיעין הוא ללא צל של ספק אחד מהחיילות המבוקשים ביותר בצה”ל, כאשר לא מעט בני נוער מתמיינים לתפקידים השונים שיש לחיל להציע. בחיל המודיעין

תוכן עניינים