ספק רשמי של
כוחות הביטחון
משלוח חינם

מעל 150 ש"ח

הכנה לגיבושים בצבא על ידי אימוני אופניים

cropped-0393_myarmy_Logo_DS-01.jpg

כל מי שרוצה להגיע ליחידה מובחרת יודע שהגיבושים בצה”ל וימי הסיירות הם אתגר פיזי לא פשוט. כתוצאה ישירה מכך – בני נוער רבים מנסים להכין את עצמם לשטח, כשהמטרה של ההכנה היא להגיע לגיבוש בכושר שיא.

יש דרכים רבות להתכונן לגיבושים השונים בצבא. יש כאלו שמעדיפים ריצות לעומת נערים אחרים שדווקא יעדיפו להשקיע את מירב המאמצים שלהם בדחיקת משקלים בחדר הכושר. דרך נוספת וטובה לא פחות להתכונן לגיבוש של היחידה שאתם כל כך רוצים להגיע אליה היא אימוני אופניים.

בטקסט הזה ננסה יחד להבין מהם היתרונות של אימוני אופניים בכלל, ואימוני אופניים לכושר הקרבי בצה”ל בפרט. בנוסף נפרט על היתרונות של אימוני אופניים ונוסיף קצת מידע על הגיבושים בצה”ל.

איך אימוני אופניים תורמים לכושר שלך?

  1. בנייה של החוסן הנפשי – רכיבה על אופניים, בין אם בשטח ובין אם בעיר, יכולה להציב אתגרים מנטליים לא פשוטים לרוכב. עליות תלולות, בורות בכביש ונהגים חסרי התחשבות – כולם גורמים לרוכב להתמודד עם הפחדים שלו ומה שהוא חושב שהם גבולות היכולת שלו, וכך נבנה החוסן הנפשי.

 

גיבוש ליחידה מובחרת בצה”ל יכול להיות מאתגר מאוד נפשית, לא פחות מכמה שהוא מאתגר פיזית. החוסן הנפשי שנבנה במהלך אימוני רכיבת אופניים יכול לעזור לכם להפגין בגיבוש את החוסן שהצבא רוצה לראות בלוחמי העילית שלו.

 

  1. אימון קרדיו (לב) – רכיבה על אופניים מפעילה את מערכת הקרדיו־וסקולארית (לב־ריאה). פיתוח של המערכת הזו מסייעת לשיפור הסיבולת של הגוף למאמץ פיזי גבוה לאורך זמן. מעבר לכך, אימון קרדיו וסקולרי תורם למניעה של מחלות לב.

 

כמו שאתם בוודאי יודעים, גיבושים ליחידות המובחרות של צה”ל דורש תפקוד פיזי גבוה במהלך מאמץ גופני מתמשך, לצד תפקוד חברתי מוצלח באותו הזמן. אימוני הקרדיו שתוכלו לעשות ברכיבה על אופניים יכול להקנות לכם את היכולת להתמודד עם הדרישות הפיזיות הגבוהות של הגיבוש.

 

  1. שיפור מצב הרוח – רכיבה על אופניים היא פעילות אירובית. מחקרים מוכחים שספורט אירובי מפחית לחץ, מתח, תחושת עייפות ודיכאון. בנוסף, ספורט אירובי משפר את מצב הרוח, תורם להרגשה כללית חיובית ומובילה להגברה של הערנות.

 

כמו שכבר ציינו, לצד הפן הפיזי המובן מאליו שהצבא מחפש אצל המועמדים בגיבוש – צה”ל בוחן גם את התפקוד החברתי של המועמדים. מצב הרוח שמשתפר בזכות אימוני אופניים, יעזור לכם לתפקד טוב יותר חברתית – וכך לבלוט בעיני הבוחנים.

סיכום

לסיכום, אימוני אופניים הם דבר נהדר ממגוון רחב של סיבות. מועמדים לשירות ביטחון שרוצים להצליח ואף להצטיין בגיבושים ליחידות המובחרות של הצבא ימצאו את היתרונות של אימוני אופניים משתלבים באופן מושלם עם השאיפות שלהם לשירות הצבאי. אימון אופניים שמבוצע כראוי יכול לשפר את רמת הכושר שלכם, את מצב הרוח שלכם ואת החוסן הנפשי שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט

מאמרים מומלצים
תוכן עניינים