ספק רשמי של
כוחות הביטחון
משלוח חינם

מעל 150 ש"ח

בדיקות אצל אורתופד מומחה לפני גיבוש סיירת

cropped-0393_myarmy_Logo_DS-01.jpg

אם החלטתם להיות לוחמים בצבא ההגנה לישראל, חשוב מאוד שתהיו מודעים לכך שגיבושי סיירת אינם דבר קל. מדובר על גיבושים תובעניים מאוד הן מבחינה פיזית והן מבחינה מוראלית ועל כן, חשוב לבוא לגיבושים מוכנים ברמה הטובה ביותר וזאת בכדי להתקבל לחטיבה או ליחידה שאתם מעוניינים להתקבל עליה.

גיבוש סיירת- מה הוא ידרוש מכם?

ישנן כמה סיירות מובחרות וכל גיבוש סיירת ידרוש משהו אחר. סיירת מטכ”ל היא אחת מיחידות העלית המוכרות ביותר בצה”ל. להתקבל לסיירת המדוברת זאת איננה משימה פשוטה. יש לעבור בהצלחה יום גיבוש סיירות כללי ולאחר מכן את יום גיבושון סיירת מטכ”ל. יום סיירות יכלול מועמדים שמעוניינים להתקבל לא רק לסיירת מטכ”ל אלא גם ל669, שלד”ג, שייטת 13, קורס חובלים, צוללות ודובדבן. בחלק הראשון יבחנו את הכוחות הפיזיים שלכם בשילוב עם הכוחות המנטליים שלכם. כמו כן, חבריכם לגיבוש ידרשו למלא שאלוני חוות דעת סוציומטריים עליכם. אם אתם נמצאים מתאימים לסיירת מטכ”ל, יזמנו אתכם לחלק השני שהוא גיבוש מטכ”ל אשר יערך 5 ימים. חשוב מאוד להתכונן היטב לקראת הגיבוש המדובר וזאת ראשית כל בכדי לעבור אותו ולהתקבל לסיירת ושנית, בכדי לשמור על הגוף שלכם מפני פציעות ופגיעות שיכולות לנבוע ממאמץ.

כאשר מדובר על גיבוש צנחנים הוא לרוב יערך בחודש אפריל או דצמבר מדי חצי שנה. הגיבוש יהיה 24 שעות והכנה לגיבוש תהיה במתכונת של הגיבוש עצמו. הוא יכלול בדיקות רפואיות, ריצה של 3 קילומטרים עם נעלי ספורט בשטח מורכב ובקבוצה של 40 איש. לאחר מכן יערך ניפוי ראשוני, מי שישרוד אותו יתעורר ב4 בבוקר המחרת לספרינטים מורכבים, מסע חולי ומאתגר, תרגילי אלונקה ועוד.

גיבוש חובלים הוא גיבוש שניתן להגיע אליו אם עוברים בהצלחה יום גיבוש סיירות או באמצעות יום מיון שכולל מבחנים פסיכולוגים ופסיכוטכניים. הגיבוש ימשך ארבעה ימים שבהם תדרשו לעמוד במשימות מורכבות לרבות חפירת בור באמצע הלילה, מילוי פקודות על רפסודה קטנה ועוד.

כיצד תתכוננו מבחינה פיזית לימי גיבוש לוחמים?

חשוב לדעת כי פציעות במפרקים נפוצות מאוד בגיבושי סיירות אם לא מתכוננים מבחינה פיזית בצורה הטובה והמתאימה ביותר לימי הגיבוש הללו ואם לא בודקים מראש אצל אורתופד מקצועי ומומחה כי הגוף שלכם מצוי במצב תקין בכדי לעבור את כל המשימות הפיזיות התובעניות שדורש יום גיבוש סיירות.

חשוב מאוד להגיע להתחיל הכנה לגיבוש לפחות שנה לפני הגיבוש עצמו. כמו כן, חשוב מאוד להצטייד בנעלי ספורט איכותיות שמתאימות לכף הרגל שלכם בצורה מדויקת. עליכם  להקפיד על תזונה נכונה ואיכותית הכוללת פחמימות, ירקות  וחלבונים בכמות הנכונה ובזמנים המתאימים וכן לנהל טבלת מעקב של משקל וכן של אימונים שאתם מבצעים והישגים בכל אימון.

יש לעבוד על פיתוח יכולות אירוביות, שרירי ידיים, שרירי בטן וחשוב להקפיד על מתיחות וחימום תמיד לפני שמתחילים באימון ואחרי אימון.

מדוע חשוב להיבדק אצל אורתופד מומחה לפני גיבוש סיירות?

כאמור, גיבוש סיירות הוא דבר תובעני מאוד מבחינה פיזית. בגיבוש זה הגוף שלכם יידרש לעמוד במשימות פיזיות ועומסים לא פשוטים. בכדי שלא להגיע למצב שאתם נפצעים פציעה חמורה מאוד או בלתי הפיכה בשל העובדה שיש לכם בעיה גופנית כלשהי הנוגעת לשלד, חשוב מאוד שתפנו לאורתופד מומחה ומקצועי טרם אתם יוצאים לגיבוש שיבדוק אתכם בצורה יסודית ויאשר לכם כי אתם כשירים לצאת ליום  גיבוש הכולל משימות פיזיות תובעניות מאוד. כמובן שכדאי להתייעץ עם האורתופד במעמד זה על האופן שבו ניתן לשמור על הגוף שלכם תקין, בריא ושלם במהלך משימות פיזיות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט

מאמרים מומלצים
הכנה
יום המא”ה: איך להתכונן ליום המא”ה

קיבלתן זימון ליום המא”ה? אתן רוצות להתכונן, להגיע מוכנות ולהצליח? אתן במקום הנכון. קוראים לי דור, ואני כאן כדי לעזור לכן להבין טוב יותר מה

תוכן עניינים